sunnuntai 7. maaliskuuta 2010

Konstit on monet ja Hassunhauskat

Haluaisin jakaa muutamia asioita, jotka kantaavat minua ja unelmaani eteenpäin. Juuri nyt ei ole tapahtunut mitään merkittävää, mutta silti tunnen, että teen joka päivä pieniä asioita, jotka vievät minua oikeaan suuntaan.

Aamuisin olen lukenut Julia Cameronin kirjaa: Kultasuoni - Matka luovuuden sydämeen. Kirjassa on tehtäviä, jotka saavat luovuuden liikkeelle ja antavat elämään uutta sisältöä. Esim. Synkronisiteettivihko: Hankitaan pieni vihko, johon merkitään aina kun tapahtuu hauskoja ihmeellisiä sattumuksia. Päivämäärä ja tapahtumat merkitään muistiin. Kun näitä sattumia alkaa seurata niin huomaa, että niitä tapahtuukin todella paljon. Tulee sellainen olo, että kaikella on tarkoituksensa. Julia suosittelee myös aamusivujen kirjoittamista. Itse kirjoitan jokaisena arkiaamuna kolme sivua tekstiä. Nykyään jo odotan tuota aamun hetkeä, että saan tyhjentää päästäni pois kaiken maailman ajatukset ja pohdinnat. Olen myös huomannut, että ajan myötä minulle on alkanut selvitä uusia asioita omasta itsestäni.

Olen helposti innostuva ja viimeisin innostukseni on ollut siivoaminen. Kukapa olisi uskonut? Jossain blogissa joku ystävällisesti mainitsi flyladyn eli roinan raivauksen ja siitä lähtien olen ollut todella koukussa. Mahtavinta on se, että kodissamme alkaa näyttää oikeasti paljon paremmalta ja huomaan harrastavani siivousta :)
Jos kiinnostuit vähänkään niin googleta roinan raivaus tai käväise http://www.flylady.net/ , mutta varoitan, että voit jäädä ihanasti koukkuun...

Uskon, että nämäkin jutut ja tekemiset vievät minua hurjaa vauhtia kohti unelmieni Runotaloa - mitä tahansa ja missä tahansa se sitten lopulta tuleekin olemaan.

Ei kommentteja: